سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نوای دل

اللهم عجل لولیک الفرج

بهمین سادگی

 یک سوم ماه رمضان ماه بندگی خداوند گذشت بیایید لحظه های باقیمانده را غنیمت شماریم

برادران ! خواهران ! یازده روز از ماه خدا گذشت فرصتها به سادگی میگذرد جا دارد که ‏بیش‏ترین استفاده را از لحضات باقیمانده این ماه بنماییم. نگذارید ساعتی، بلکه لحظه‏ی از این ماه‏ مبارک به هدر رود. در این ماه، سرنوشت ‏یک ساله، بلکه سرنوشت تمام عمر تعیین ‏مى‏شود.هشیار باشیم، مبادا ساعتی بى‏انگیزه، بى‏توجه و بى‏هدف بگذرد و از عیدی و جایزه ‏الهی در روزعید فطر خدی نخواسته بى‏بهره و محروم بمانیم که هیچ زیانی از آن ‏سخت‏تر و زیان ‏بارتر نیست! در روایت آمده است که رسول خدا صلى‏الله علیه و آله وسلم قبل از ماه رمضان خطبه‏ی خواند و در آن خطبه فرمود:

"ای مردم! جبرئیل به دیدار من آمد و گفت: یا محمد! هرکه نام تو را بشنود وبر تو صلوات نفرستد، از رحمت‏ خدا دور باشد. یا محمد! هر که ماه رمضان را دریابد و مورد مغفرت و آمرزش پروردگار قرار نگیرد و از دنیا برود، خداوند او را ازرحمتش دور خواهد کرد. ای پیامبر آمین بگو. من هم آمین گفتم‏ ."

دراین ماه خودسازی، درهای بهشت ‏بر روی مومنان گشوده مى‏شود و درهای جهنم بسته‏ مى‏شود، نباید کاری کرد که در اثر آن کار، درهای بهشت ‏بر رویمان بسته و درهای ‏دوزخ گشوده شود.
در این ماه پربرکت چنان که از روایات استفاده می شود بهشت را زینت مى‏دهند و پاداش کارهای خیر و عبادت ها و راز و نیازها دو برابر مى‏گردد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:
"شهر رمضان شهرالله عز و جل و هو شهر یضاعف الله فیه الحسنات و یمحو فیه السیئات، و هو شهر البرکة، و هو شهرالانابة، و هو شهر التوبة، و هو شهرالمغفرة ، و هو شهرالعتق من النار و الفوز بالجنة.ا
لا فاجتنبوا فیه کل حرام و اکثروا فیه من تلاوة القرآن و سلوا فیه حوائجکم واشتغلوا فیه بذکر ربکم و لا یکونن شهر رمضان عندکم کغیره من الشهور فان له ‏عندالله حرمه و فضلا علی سائر الشهور، ولا یکونن شهر رمضان، یوم صومکم کیوم ‏فطرکم .‏"

ماه رمضان، ماه خدی عزوجل است که در آن پاداش کارهی نیک دو برابر مى‏شود و گناهان زدوده مى‏شود.ماه رمضان، ماه برکت و افزایش است.ماه رمضان، ماه بازگشت و انابه است.ماه رمضان، ماه توبه است.ماه رمضان، ماه آمرزش گناهان و مغفرت است.ماه رمضان، ماه آزادی و رهایی از جهنم و دستیابی به بهشت است.
خدا عنایت کند و ادامه ماه رمضان را بخوبی درک کنیم و از تمام لحظات باقیمانده به خوبی و با درک صحیح استفاده کرده و بهر و حض کافی ببریم

سلامتی ارباب چشم انتظاران حضرت مهدی (عج) صلوات . اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ..... التماس دعا






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 86 مهر 1 توسط سید علی افشاری (منتظر افرا)
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

==============================================