سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نوای دل

هوالله
 
کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود
سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود

این روزها اسراء کربلا بعد از پیروزی خون بر شمشیر در دربار یزید( میمون پرستی که پدرش او را با عقائد مسیحیت پرورش داده بود با ذلت و خواری در شهر شام شهری که حتی روزی حتی اهلبیت پیامبر را به عنوان خارجی می شناختند و علی که در نماز از پایش تیر کشیدند را بی نماز می دانستند) بعد از رسوائی یزید در دربار او به عزاداری مشغولند و بعد از سالها از ان حادثه عبرت اموز مکانی شده برای یاد کردن از مصائب حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام الله علیهما) .
امید است با خواندن ان به عظمت کاروان کربلا بیشتر پی ببرید باشد که با عنایت ام المصائب و حضرت رقیه ارادتمان به این استان پر برکت افزوده گردد.

افشاگری خاندان رسالت در شام

حضرت رینب (س) در ادامه فرمودند: خداوندا حق ما را بستان و انتقام ما را بگیر و بر این ستم پیشگان که خون ما را ریختند خشم و عذاب خود را فرو فرست.

ای یزید! به خدا سوگند که پوست خود را شکافتی و گوشت بدن خود را پاره پاره کردی. رسول خدا (ص) را در حالی ملاقات کنی که آن بار سنگین بر دوش توست؛ خون خاندانش را ریخته ای و پرده حرمت او را دریده ای و فرزندانش را به اسارت برده ای؛ جایی که خداوند پریشانی آنها را بزداید و داد آنها را بستاند.

خدا فرموده است: " مپندارید آنان که در راه خدا کشته شده اند، مرده اند بلکه زنده و از روزی خداوند بهره مند هستند."

همین بس که آن روز خداوند،‌ حاکم و محمد (ص) ‌خصم شما و جبرییل پشتیبان اوست و کسی که راه را برای تسلط تو بر مسلمانان مهیا ساخت بزودی درخواهد یافت که پاداش ستمکاران چه پاداش بدی است و خواهد فهمید که کدام یک از شما بدتر و سپاه کدام یک ناتوان تر است.

اگر چه مصیبت های روزگار وادارم ساخت تا با تو سخن بگویم اما تو را ناچیز می شمارم و بسیار نکوهش می کنم و سرزنش های تو را چیزی نمی شمارم، اما چه کنم که دیده ها گریان و سینه ها سوزان است.

جای شگفتی است که حزب شیطان، حزب خدا را به قتل رساند و خون ما از پنجه های شما بچکد، پاره های گوشت بدن ما از دهان شما خارج شود و آن بدن های پاک و مطهر را گرگ های وحشی بیابان دریابند.

آنچه امروز غنیمت می شناسی فردا غرامت است و آنچه را از پیش فرستادی دریافت خواهی کرد.

خداوند بر بندگان ستم روا ندارد و شکوه ام برای اوست و به او اعتماد دارم؛ پس هر خدعه ای که داری انجام ده و هر تلاش و کوششی را به کار گیر.

به خدا سوگند یاد ما را از دل ها و وحی ما را محو نخواهی کرد و به جلال ما نخواهی رسید و لکه ننگ این ستم را نخواهی شست.

رای و نظر تو بی اعتبار و ناپایدار و زمان سلطنت تو اندک و جمعیت تو پریشان خواهد شد آنگاه که هاتفی فریاد زند "الا لعنة الله علی القوم الظالمین"

سپاس خداوندی را که آغاز ما را به سعادت و آمرزش و عاقبت ما را به شهادت رقم زد و از خداوند می خواهم که آنان را اجر جزیل عنایت فرماید و بر پاداش آنها بیافزاید. او خود بر ما نیکو خلیفه ای است و مهربانترین مهربانان است و بر او توکل می کنیم.

سخنان حضرت زینب (س)‌ غرور و تکبر یزید را در هم شکسته و اعتبارش را به باد داده بود.

دختر علی (ع) ‌در اوج عزت و شرف و آزادگی دنیاپرستان را آن چنان در هم کوبید که تا آخرین لحظه آفرینش آرامشی در پی نداشت.

سخنان برگرفته از روح نیرومند و پر صلابت شیرزن قهرمان کربلا اوج افتخار هستی و اعتبار تمامی آ‍زادگان است...






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 دی 14 توسط سید علی افشاری (منتظر افرا)
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

==============================================