سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نوای دل

الهی

 بی پناهان را پناهی

پیشاپیش ایام دعا و نیایش مبارک و گرامی انشاالله دعا فراموش نشه

روز عرفه، روز شناخت است. عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می خواند و خوان کرم و احسان و لطف خود را برای آنان می گسترد و درهای مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی آنان می گشاید.

 مقام معظم رهبری

فردا، روز عرفه است؛ روزِ دعا و ذکر و تضرع و ابتهال و راز و نیاز است؛ بخصوص شما جوان‌ها قدر این روزهاى بزرگ و این ساعات باارزش را بدانید. همین رابطه‌ى با خداست که سینه‌ها و دل‌ها را منشرح مى‌کند؛ راه را براى انسان باز مى‌کند؛ عزم و اخلاص به انسان مى‌دهد؛ به کارها برکت مى‌بخشد؛ توفیق الهى را بر سر انسان سایه‌گستر مى‌کند و نتیجه‌ى آن، پیشرفت در خط اصیل ارزش‌هاى اسلامى است. این روزها و این ساعات باارزش را هرگز از دست ندهید.

 

عجیب این است که اگرچه از همه‌ى ائمه علیهم‌السّلام -تا آن جایى که در ذهنم هست- تقریباً دعاهایى مأثور است و ادعیّه‌اى به ما رسیده است، اما بیشترین و معروفترین دعاها از سه امام است، که هر سه درگیر مبارزات بزرگِ مدّتِ عمر خودشان بودند: یکى امیرالمؤمنین علیه‌السّلام است که دعاهایى مثل دعاى کمیل و دعاهاى دیگر از آن بزرگوار رسیده است، که یک عالَم و غوغایى است. بعد ادعیه‌ى مربوط به امام حسین علیه‌السّلام است، که همین دعاى عرفه مظهر آنهاست. این دعا، واقعاً دعاى عجیبى است. بعد هم امام سجاد علیه‌السّلام است که فرزند و پیام‌آور عاشورا و مبارز در مقابل کاخ ستم یزید است. این سه امامى که حضورشان در صحنه‌هاى مبارزات از همه بارزتر است، دعایشان هم از همه بیشتر است؛ درسشان در خلال دعا هم از همه بیشتر است. آن وقت شما همین خصوصیات اخلاقى را در صحیفه‌ى سجادیّه نگاه کنید

التماس دعا








نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 مهر 8 توسط سید علی افشاری (منتظر افرا)
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

==============================================