سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نوای دل

 بنام الله

چند تن از دوستان سوال می کردند که چگونه امام حسین علیه السلام در آخرالزمان بر می گردند و امام زمان (عج) را همراهی می کنند . به نظرم با خوندن مطالب ذیل متوجه گردند.......

انشالله

دولت حضرت مهدی(عج)و رجعت امام حسین(ع)

«رجعت» مسأله ای است که در زمان ظهور نمود پیدا می کند و حضرت ولی عصر(ع) صاحب رجعت است.اولین امامی که در دولت کریمه ظهور می کند، امام حسین(ع) است و بعد از امام زمان،حضرت سید الشهدا، حاکم و امام حکومت می باشد.

1-رجعت امام حسین(ع)

بعد از حضرت حجت(ع) اولین شخصی که رجعت می کند و بر سراسر گیتی حکومت

می کند ، امام حسین(ع)است و در این قسمت به پاره ای از روایات در این باره،اشاره

می کنیم:

1.امام صادق(ع)فرمود: « اولین کسی که زمین بر رویش شکافته می شود و به دنیا بر

می گردد ، حسین بن علی است».

آن حضرت همچنین فرمود:اولین کسانی که به دنیا بر می گردند،حسین بن علی(ع) و یارانش و یزیدبن معاویه و یارانش هستند که همة آنها را از اول تا آخر می کشد». سپس امام صادق(ع) آیه ای بیان کرد به این معنی : پس شما را بار دیگر بر آنها مسلّط کنیم و با مال و فرزندان یاری رسانیم و تعدادتان را افزون تر کنیم».

و امام محمد باقر(ع)می فرمایند: امام حسین(ع) شب عاشورا را به اصحابش فرمود:

« بشارت باد شما را به بهشت، به خدا قسم که بعد از آنچه بر ماجاری شود، مکث خواهیم کرد آن قدر که خدای تعالی خواسته باشد، پس بیرون می آورد ما و شما را در آن هنگامی که قائم ما ظاهر شود، پس انتقام خواهد کشید از ظالمان، و ما و شما مشاهده خواهیم کرد ایشان را در سلاسل و اغلال و گرفتار به انواع عذاب و نکال ...»

و امام حسین(ع)در روز عاشورا ، دوباره از« رجعت » خود سخن گفته، می فرماید: « من اولین کسی خواهم بود که زمین شکافته می شود و رجعت می کنم».

و در زیارت حضرت ابوالفضل(ع)می خوانیم: « ای پسر امیرمؤمنان! من به محضر شما شرفیاب شدم، در حالی که دلم تسلیم شما و یاریم آماده برای شما است... من با شمایم  با شمایم ، نه با دشمنان شما. من نسبت به شما و بازگشت شما از ایمان آورندگان و نسبت به آنان که شما را کشتند، از کافرانم».

2-امام حسین(ع)در سوگ حضرت مهدی(عج)

براساس روایاتی که دربارة رجعت وارد شده،امام حسین(ع)در اواخر حکومت ولی عصر، با اصحاب با وفایش رجعت می کند و برای همة مردمان معرفی می شود، تا کسی در مورد آن حضرت دچار تردید نگردد. هنگامی که همه مردم او را شناختند، اجل حضرت بقیه الله فرا رسیده، چشم از جهان فرو می بندد. آنگاه امام حسین(ع) متصدی و متولی امر غسل ،کفن ، حنوط و دفن ایشان می گردد.

امام صادق(ع)دربارة آیة شریفة« ثم رددنا لکم الکره علیهم » می فرماید:« مقصود زنده شدن دوبارة امام حسین(ع) و هفتاد تن از اصحابش در عصر امام زمان است؛در حالی که کلاه خودهایی  طلایی بر سر دارند و به مردم ، رجعت و زنده شدن دوبارة حضرت حسین(ع)را اطلاع می دهند تا مؤمنان به شک و شبهه نیفتند» . این در حالی است که حضرت حجت در میان مردم است؛ چون معرفت و ایمان به حضرتش در دل های مردم استقرار یافت ، مرگ او فرا می رسد. پس امام حسین(ع) متصدی غسل ، کفن ، حنوط و دفن ایشان می شود و هرگز غیر از وصی،وصی را تجهیز و خاک سپاری نمی کند»

امام صادق(ع)می فرماید:حسین(ع)با اصحابش می آیند و هفتاد پیامبر آنان را همراهی

می کنند؛چنان که همراه موسی(ع)هفتاد نفر فرستاده شدند.آن گاه حضرت قائم(ع) انگشتر را به وی می سپارد و امام حسین(ع)غسل،کفن،حنوط و دفن حضرت قائم را بر عهده می گیرد». 

 «الّلهم بحقّ الحسین اشفِ صدر الحسین بظهور الحجة»

    التماس دعا و خدا نگهدار






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 84 اسفند 24 توسط سید علی افشاری (منتظر افرا)
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin

==============================================