• وبلاگ : نواي دل
  • يادداشت : مولودي عزيز
  • نظرات : 14 خصوصي ، 14 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + گلهاي بهشتي 

    بسمه تعالي

    سروش وحي ، چنين ناميد . . .

    در آن زمان که صديقه کبري ( عليها السلام ) به اين گوهر درياي عصمت و طهارت حامله بود ، پيامبر اکرم ( صلي الله عليه و آله ) در مدينه حضور نداشتند و به سفري رهسپار بودند . هنگامي که وجود مقدس زينب کبري ( سلام الله عليها ) متولد گشت ، صديقه طاهره ( عليها السلام) به امير المؤمنين (عليه السلام) فرمود که چون پدرم در سفر است و{ در مدينه } حضور ندارد ، شما اين دختر را نام بگذاريد . آن حضرت فرمود: من بر پدرشما سبقت نمي گيرم، صبر نما که به اين زودي { رسول خدا} باز خواهد گشت و هر نامي که صلاح داند بر اين کودک مي نهد.

    هنگامي که سه روز گذشت ، رسول خدا ( صلي الله عليه و آله ) مراجعت نمود و و همانگونه که رسم و سيره رسول اکرم ( صلي الله عليه و آله ) بود ، نخست، به منزل حضرت زهرا (عليها سلام ) وارد گشتند .

    امام علي (عليه السلام ) خدمت آن حضرت عرض کرد : يا رسول الله !خداوند متعال دختري به دخترت عطا فرموده است ، نامش را معين فرماييد.

    فرمود: اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من مي باشند ، لکن امر ايشان با پروردگار عالم است ومن منتظر وحي مي باشم. در اين حال جبرييل نازل شد عرض کرد: يا رسول الله! حق تو را سلام مي رساند و مي فرمايد: نام اين مولود را " زينب " بگذار، چرا که اين را در لوح محفوظ نوشته ايم.

    رسول اکرم ( صلي الله عليه و آله ) قنداقه آن مولود گرامي را طلبيد و به سينه چسبانيد ، ببوسيد و نامش را زينب نهاد و فرمود : به حاضرين و غايبين امت ، وصيت مي نمايم که حرمت اين دختر را پاس بدارند. همانا که او به خديجه کبري (عليها سلام ) شبيه است .

    ( ناسخ التواريخ ، بخش مربوط به حضرت زينب (سلام الله عليه ) ، صفحه 44 )

    5 جمادي الاول ، سالروز ميلاد مظهر علم و تقوا $("div.commhtm img").each(function () { if ($(this).attr("em") != null) { $(this).attr("src","http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/"+$(this).attr("em")+".gif"); } });